Friday 1 April 2011

:: Hey kaMu!. Tengok sini kejap!! :

               Assalam semua. Aku melayari facebook dengan rase hati riang ria dan aku pom buke lar GrOUP KAKI BLOGGER, dan yang menarik perhatian aku ialah satu note yang ditulis admin tentang SETTING KEPADA BLOGGER NEWBIE, Aku yang still hingusan dalam dunia blogger ni terus je bace dan update blog picisan aku ni mengikut segale akta-akta di bawah.. Anyway time kaseh daun keladi yerk:

Pertamanya sila ikut Step sekiranya korang belum buat:

1. Buang Verification for Comments dengan menggunakan step ini
 Dashboard > Settings > Comments > Show Word Verification Words > No

2. Buat Comment form korang sebagai Pop-up dengan menggunakan step ini
 Dashboard > Settings > Comments > Comment For Placement > Pop-up window

3. Sesetengah terlupa tentang ini Adult Content . Disablekan dengan step ini
 Dashboard > Settings > Basic > Adult Content > No

4. Sesetengah newbie juga terlupa tentang ini . Comment Show or Hide ?
 Dashboard > Settings > Comments > Comments > Show

5. Ramai antara blogger lupa tentang ini Setting URL pada Widget Follower
 Dashboard > My Account > Edit Profile > Link > Isikan URL korang

              Supaya mase korang follow someone tuh. Bile owner yg korang follow tadi tekan pic korang tuh. Ade Link ke blog korang. Kalau tak, Tak dapat la free backlink ke blog  kamu pulak. Mane tawu entry korang pon BEST!!!!

              Dah bace tu, dah tau tu, ape lagi,.,,kalau belum setting macam kat ats tu, sama-sama la kite improve k.Saling ingat-mengingati untuk kesejahteraan bersama..(cewwwaahh)hehe.. Aku dah buat,, anda bila lagi??

 

No comments: