Tuesday 25 December 2012

Encik Awan.




Bila ku pandang awan, aku rasa dia tersenyum padaku.
Awan berarak mengikut aku.
Mungkin dia lindungi aku.
Aku ibarat semut kecil di dada bumi.
Awan gah di atas sana.
Kecil besar semua ada.

Bila kepala kusut serabut, kupandang langit.
Moga bertemu kekasihku awan.
Aku rindu padanya, tempat aku lepaskan tekanan.
Lembut dan sejuk ku rasakan.
Kadang-kadang dia beri ku hujan.
Mungkin mahu sejukkan aku yang kepanasan.

Bila hujan, si awan terus memakai aksesori pelangi.
Bertambah cantik.
Bertambah tenang.
Buat aku senang.
Buat aku bertambah girang.

Duhai awan,
kalau tiada kamu,
Aku tak mampu mengelak terik mentari.
Kalau tiada kamu,
Aku tak mampu merasa hujan mu.
Kalau tiada kamu,
Sudah tentu tiada pelangi di kaki langit.

Subhanallah,.. hebat ciptaan Allah..





Ash Shikano
21.12.2012
1.47 pm

No comments: